Aloituspostaus ja minä

"The greatest adventure is what lies ahead. 

Today and tomorrow are yet to be said.

The chances, the changes are all yours to make. 

The mold of your life is in your hands to break."

 - J.R.R. Tolkien, The Hobbit

Hei ja tervetuloa blogiini! Olen Micaela, 16-vuotias tyttö Espoosta ja olen lähdössä Kanadaan vaihtoon lukuvuodeksi 2018-19. Tämä blogi on lähinnä minun perhettä, sukulaisia ja kavereita varten, että he voivat lukea kuulumisiani täältä, mutta myös yleisesti kiinnostuneita varten. Suuri osa tämän blogin lukijoista varmaan tunteekin minut jo, joten tämä ensimmäinen postaus voi olla hieman tylsä. Ajattelin, että on kuitenkin tarpeellista esitellä itseni niitä lukijoita varten, jotka löytävät tänne eivätkä tunne minua ja muutenkin tämä on hyvä aloituspostaus.

Joten, niin kuin sanoin jo, olen 16-vuotias tyttö Espoosta (vuoden lopussa 17). Opiskelen Tapiolan lukiossa. Harrastuksina minulla on pianonsoitto ja lukeminen. Soitan hieman myös ukulelea. Musiikki on tosi iso osa elämääni, rakastan musiikkia ja soittamisen lisäksi kuuntelen myös paljon musiikkia. Tykkään myös valokuvauksesta, mutta en ole mikään maailman paras siinä, joten ei kannata odottaa mitään super upeita kuvia. Katson myös paljon leffoja ja sarjoja.
Toivon, että pystyn jatkamaan pianonsoittoa vaihdon aikana, mutta ei haittaa jos mahdollisuutta ei ole. Odotan myös innolla uusien harrastuksien aloittamista.

Perheeseeni kuuluu isä, äiti, isoveli ja koira. Suurin toiveeni hostperhettä koskien on, että saisin siskon (koirakin olisi kiva), mutta se ei ole tietenkään varmaa. Silti fingers crossed.
Tosiaan en ole saanut vielä hostperhettä tai sijoitusta. Alustava lähtöpäivä on asetettu 30. elokuuta, joten oletan, että tieto tulee pian.

Miksi sitten halusin lähteä vaihtoon ja milloin päätin asiasta? Tiesin jo kutosluokalla, että haluan lähteä lukiossa vuodeksi vaihtoon. Setäni oli aikanaan vaihdossa ja läheinen perhetuttu lähti vaihtoon, joten idea tuli osittain näiden vaikutuksesta mieleen. Muutenkin rakastan matkustamista ja olen onnekas, että minulla on ollut mahdollisuus matkustaa paljon, joten ajatus vaihtovuodesta kuulosti ihan mahtavalta. Noin 3-4 vuoden unelma ei kadonnut mielestä, vahvistui vain, joten ysiluokan keväällä tehtiin sitten hakemus. Vaihtojärjestöksi valitsimme vanhempien kanssa YFU:n. Kohdemaaksi valikotui Kanada. Minulla ei ollut aiemmin mitään tiettyä kohdemaata mielessä, tiesin vain, että halusin lähteä englanninkieliseen maahan ja Kanada oli kiinnostava maa, jossa en ole käynyt.

Lähtöön on enää neljä viikkoa, joten ajattelin, että nyt olisi ihan hyvä aika aloittaa tämä blogi. Yksi syy myös tämän blogin alottamiseksi on suomenkielentaidon ylläpitäminen, koska lukioon pitäisi vielä palata ja äikkä kirjoittaa (apua). Teksti ei ole mitään hienoa ja oikeinkirjotus sekä muu varmaankin huononee edelleen, joten arvostaisin sitä, jos kaikki olisivat armollisia eivätkä kommentoisi tekstin laadusta tai virheistä :)

Minulla ei ole vielä mitään kunnon suunnitelmaa tälle blogille. Saatan kirjoittaa jotain YFU:n hakuprosessista, valmennusleiristä ja muusta ennen lähtöä. Kirjoitan ainakin hostperheestä, kun tieto tulee. Muuten ajattelin vain sitten katsoa vaihdossa, mitä kirjoitan ja millon.

Hyvää viikonloppua kaikille!

- Micaela



Kommentit